PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Biliyor musunuz aslında ben de bir boşnağım!


šLjiVoVicA
14. June 2009, 22:46
Boşnaklar da, Arnavutlar da, Torbeşler ve Pomaklar da hiçbir zaman asli kimliklerini bulunduğu toplumdan kendini ayrıştırır nitelikte bir düzeye çıkartmamıştır asla! ve çıkartmayacaktır da... öncelikle bunu söyleyerek yanlış anlaşılmaları önlemek isterim. Geçenlerde bir şey dikkatimi çekti. "Eskiden insanlar göçmenlere daha başka bakardı. Hristiyan mısınız? diye sorarlardı. Sırp mısınız diyenler vardı. İsmimize, dilimize takılırlardı önyargılılar. sahilboyu saçlarını salıyarak dolaşan, gülüşen genç kızlarımız hoş görülmezdi" dedi majka'm... peki şimdi öyle mi? Hayır, değil! gerçi annemin dediği gibi de katı bir durum olmuş mudur gerçekten zamanında bilemem. Lakin ilk göç yıllarında göçmenin yaşadığı kimlik bunalımı ve buraya adaptasyon sorunu, buranın göçmeni kabullenemeyişi ya da garipseyişi su götürmez bir gerçek! Bunu Füruzan'dan da, Orhan Kemal'den de farklı kalıplarda okuyoruz... Dedolardan, anneanne, babaannelerden dinliyoruz. Bugünlerdeyse herkes üstüne basa basa " ben göçmenim" diyor. Bununla gurur duyuyor. Bu elbette sevindirici bir durum. ama sebebi meçhul. Eskiden bir Banu Alkan vardı bildiğim çıkıp ben yugoslav göçmeniyim diyen ( ki anneannem kirlettıriy bizi mori kuçka diye pek kızardı.:)) Bugünlerdeyse Yeşim Salkım'dan tutun da Emel Sayın'ı na tüm ünlülerin "aslında göçmen" olduklarını öğrenmeye başladık. Geçen Müge Anlı "Bak ben arnavutum! bırakmam bu işin peşini, inatçıyım, herkes bilir..." diye göz dağı veriyordu bir kadına programında. Eskiden sadece sorarlarsa İstanbulluyum diye cevap veren kuzenim; son birkaç yıldır biriyle tanışırken "merhaba ben boşnak'ım" diye söze başlıyor... Sonra da "babam boşnak, annem torbeş, yani müslüman makedondur" diye de ekliyor üstelik... Son olarak Ajda Pekkan da Suzan Kardeş konserinde "Biliyor musunuz, aslında ben de bir boşnak'ım" demiş. Bu ifade bana biraz komik geldi. Sanki yıllardır saklanan gizli bir sırrı "itiraf" ediyormuş gibi bu "aslında"... Siz bu son kimlik itirafları konusunda ne düşünüyorsunuz acaba? Gerçekten gizli tutulmuş bir sırrın değişen dünya koşullarının rehavetiyle ifşası mıdır, pek önemsenmeyen bir ayrıntının deşifresi midir, yoksa popüler bir konuya ucundan dokunayım diye uydurulan koca bir yalan, basit bir reklam hilesi midir sizce?

zdravo
15. June 2009, 08:19
Gerçekten gizli tutulmuş bir sırrın değişen dünya koşullarının rehavetiyle ifşası mıdır, pek önemsenmeyen bir ayrıntının deşifresi midir, yoksa popüler bir konuya ucundan dokunayım diye uydurulan koca bir yalan, basit bir reklam hilesi midir sizce?
__________________
Ya ne yalan diyeyim bu tümcenin içindeki yanıt benim de katıldığım fikir doğrultusunda şimdi.... İçselleştirilmiş, sahiden içlerde bir yerde yaşatılan bir aidiyet hissi gibi gelmedi bana da. Ancak gene de iyiniyetli bakmak gerek galiba; etnik kökenini ifşa etmenin moda haline dönüştüğü şu zamanda önemli olanın başlangıçta seçmediğimiz bir aidiyete mensup olmak değil, o aidiyetin etrafında oluşturduğumuz zengin kültür birikimi olmalı diye düşünüyorum.

Kleshtina
15. June 2009, 10:03
çok güzel bir konuu sn. šLjiVoVicA ya birde yazıyla teşekkür..Konuya gelince..

Valla aslına bakarsanız bizde Arnavutmuşuz :D ama Ünlülerin bu şekilde açıklama yapmaları benim gibi ciddi bir komplocu (gördüklerim yaşadıklarım beni bu duruma sürükledii. Nereye gitsem olay olay :w00t: ) yu ürkütüyor.

Çünkü ünlüler varsa bir de onları seven kitleler var. Dolaylı olarak kitle hedefi olabilir mi diye düşündüm açıkçası. Çünkü sanırım hepsinin menejerleri var. Onların dediğinden çıkmıyorlar..

Ne dersiniz hee biri düğmeyemi bastı yoksa :w00t:

vodolia
15. June 2009, 10:05
Boşnaklar da, Arnavutlar da, Torbeşler ve Pomaklar da hiçbir zaman asli kimliklerini bulunduğu toplumdan kendini ayrıştırır nitelikte bir düzeye çıkartmamıştır asla! ve çıkartmayacaktır da...

evet bu çok önemli bir vurgu sn.šLjiVoVicA...alında bu unsurların değişik tarihlerde Türkiye'ye göçü de bir manada anavata dönüş refleksi gibi bir şeydi..böyle bakınca bulunduğu toplumdan kendini ayrıştırmadan ziyade eklemlemiştir...

vodolia
15. June 2009, 10:19
çok güzel bir konuu sn. šLjiVoVicA ya birde yazıyla teşekkür..Konuya gelince..

Valla aslına bakarsanız bizde Arnavutmuşuz :D ama Ünlülerin bu şekilde açıklama yapmaları benim gibi ciddi bir komplocu (gördüklerim yaşadıklarım beni bu duruma sürükledii. Nereye gitsem olay olay :w00t: ) yu ürkütüyor.

Çünkü ünlüler varsa bir de onları seven kitleler var. Dolaylı olarak kitle hedefi olabilir mi diye düşündüm açıkçası. Çünkü sanırım hepsinin menejerleri var. Onların dediğinden çıkmıyorlar..

Ne dersiniz hee biri düğmeyemi bastı yoksa :w00t:

evet komplo teorisine çok müsait bir konu...ama şöyle sarsılmaz bir gerçek de var ki, özellikle balkan göçmenleri Türkiye ile ilgili bir konuda yaş tahtaya basmaz..hele hele sürü psikolojisi refleksleri beklemek göçmen unsurlar sözkonusu olunca fazlasıyla ütopik bir ihtimal...dernekler, vakıflar vs. şekillerdeki örgütlenme yapılarına bakarsanız, asıl faaliyet dinamiklerinin göç ettikleri bölgelerde kalan unsurların gelecek akıbeti ile ilgili kaygılarından oluştuğunu da farkedebilirsiniz...

Kleshtina
15. June 2009, 10:58
evet komplo teorisine çok müsait bir konu...ama şöyle sarsılmaz bir gerçek de var ki, özellikle balkan göçmenleri Türkiye ile ilgili bir konuda yaş tahtaya basmaz..hele hele sürü psikolojisi refleksleri beklemek göçmen unsurlar sözkonusu olunca fazlasıyla ütopik bir ihtimal...dernekler, vakıflar vs. şekillerdeki örgütlenme yapılarına bakarsanız, asıl faaliyet dinamiklerinin göç ettikleri bölgelerde kalan unsurların gelecek akıbeti ile ilgili kaygılarından oluştuğunu da farkedebilirsiniz...

Bu dediklerinize kesinlikle katılıyorum sn. vodolia, yanii altına imzamı atarım. O dinamiklerin kaygılarını da anlıyabiliyorum. (Genelde de muhabbette İşte bu yüzden artık onları bırakalım kimse onlara müdaele etmsin diyorum genellikle) Bu söledikleriniz. Balkanlı toplumun artılarıdır. Yani BAL..

Öbür kısmın da isee aşırı bir patlayıcı yadaa genetik milliyetçilik (etnikçilik vs.) le gelişen keskin bir taraf varr. (bunun için dindar yada sosyal olması fark etmiyorr) O taraf birinde az birinde fazla deil yeri gelincee tüm Balkanlardaa (hatta kafkaslarda da benziyor bizee) ki toplumlarda aynı oranda var. O kısmın ismini ise anmak istemem. Allah korusun..

Biraz korkunc bir yazı olduysa k. bakmayın arkadaşlar.:nono:

archangel
15. June 2009, 16:34
http://img228.imageshack.us/img228/9624/tara0001sf9.jpg

Umut Sarıkaya

"başlık ilginç. Konuya dikkat çekmek istercesine"

šLjiVoVicA
15. June 2009, 17:55
evet komplo teorisine çok müsait bir konu...ama şöyle sarsılmaz bir gerçek de var ki, özellikle balkan göçmenleri Türkiye ile ilgili bir konuda yaş tahtaya basmaz..hele hele sürü psikolojisi refleksleri beklemek göçmen unsurlar sözkonusu olunca fazlasıyla ütopik bir ihtimal...


Dediğinize sonuna kadar katılıyorum sn. vodolia... Umarım ki sürü psikolojisinden hayli uzak biz göçmenlerden, göçmenliği reklam malzemesi olarak kullanıp üzerinden menfaat sağlamaya çalışan kişilere asla prim çıkmaz!..

Kleshtina
15. June 2009, 23:48
Önceki mesajıma ek olarak neden reklam olayı ile ilgili olduğunu düşünmüyorum onuda belirtmek istiyorum.

yine Aristo gibi kıyaslayalım ve Mantık süzgecinden geçirelim, Reklam ile ilgili olabilmesi için geniş bir kitleye hitap edebilmesi lazım. Halbuki Ajda pekkanı yaratan Türk toplumu değilmi. 80 milyonluk bir nüfus içerisinde 2 milyon (boşnalık bilinci olduğunu varsayarsak.) için reklam yapması ne kadar mantıklı.

ikinci olarak sanat yaşamı bitmek üzere olan (ki ortala insan ömrü ülkemizde hala 70 yıl) bir sanatçının bu açıklamayı reklam amaçlı yapması bana çok doyurucu bir açıklama olarak gelmiyor. (Ajda pekkan 62 yaşındaymış. doruysa tabii :D)

üçüncü olarak ajda ismi "ayda" en bilindik boşnak kzı ismidirrr.

Dördüncü olarak göçmenliğin reklamı olmazkii. yani göçmenlikle ne kazanırsınız. benim için göçmen olmak büyüklerimin tarihini kültürünü ortaya koyabilmek koruyabilmek yaşatabilmektirr. Göçmen demek muhacir demek Muhacir demek se memleketinden kopmuş gariban demek :w00t:

Beşinci olarak göçmen grupları arasında tatlı bir rekabet var sanki :D yani Pomağın dünyası başka, Arnavutun başkaa, çerkezin başka. birinin sevdiğni diğeri sevmiyor.

Bence Ajda pekkan harbiden boşnak. eskiden beri zaten isminide tipinide benzetirdim..

Kısacası ilk mesajımdaki gibi geliyor banaa :w00t:

Hangi sülaledenmiş bilen varmıı ? (sn ajda hanım net kulalnıyorsanız lütfen bize yazıınn :w00t:)

šLjiVoVicA
16. June 2009, 09:55
Önceki mesajıma ek olarak neden reklam olayı ile ilgili olduğunu düşünmüyorum onuda belirtmek istiyorum.

yine Aristo gibi kıyaslayalım ve Mantık süzgecinden geçirelim, Reklam ile ilgili olabilmesi için geniş bir kitleye hitap edebilmesi lazım. Halbuki Ajda pekkanı yaratan Türk toplumu değilmi. 80 milyonluk bir nüfus içerisinde 2 milyon (boşnalık bilinci olduğunu varsayarsak.) için reklam yapması ne kadar mantıklı.

ikinci olarak sanat yaşamı bitmek üzere olan (ki ortala insan ömrü ülkemizde hala 70 yıl) bir sanatçının bu açıklamayı reklam amaçlı yapması bana çok doyurucu bir açıklama olarak gelmiyor. (Ajda pekkan 62 yaşındaymış. doruysa tabii :D)

üçüncü olarak ajda ismi "ayda" en bilindik boşnak kzı ismidirrr.

Dördüncü olarak göçmenliğin reklamı olmazkii. yani göçmenlikle ne kazanırsınız. benim için göçmen olmak büyüklerimin tarihini kültürünü ortaya koyabilmek koruyabilmek yaşatabilmektirr. Göçmen demek muhacir demek Muhacir demek se memleketinden kopmuş gariban demek :w00t:

Beşinci olarak göçmen grupları arasında tatlı bir rekabet var sanki :D yani Pomağın dünyası başka, Arnavutun başkaa, çerkezin başka. birinin sevdiğni diğeri sevmiyor.

Bence Ajda pekkan harbiden boşnak. eskiden beri zaten isminide tipinide benzetirdim..

Kısacası ilk mesajımdaki gibi geliyor banaa :w00t:

Hangi sülaledenmiş bilen varmıı ? (sn ajda hanım net kulalnıyorsanız lütfen bize yazıınn :w00t:)



Aslında konumuzu sn "ayda" hanımla :) sınırlamak ne kadar doğru olur bilmem. Ama ben gerçekten bu konunun çeşitli kesimlerce kullanıldığını düşünüyorum. Bir ara rap, hip hop müziği revaçtaydı dünyada hatırlarsanız. Ve şarkıların nakaratı hep rap oldu. Şimdi de bir adam dedoların masallarında dinlediğimiz partizanlarımızı diskoya soktu ( yugoslavya dağıldı böyle oldu...) ve balkan müziği dünya müzik piyasasının merkezine taşındı. mesela ben banu alkan balkan albümü yapsaydı eğer, yeşim salkım'ın balkan albümüne oranla daha az şaşırırdım kendisine.:D bu arada mesajımda yanlış anlaşılan bir husus var. Ben göçmenlerin kullanıldığını söylemiyorum. göçmenliğin kullanıldığını söylüyorum. Yoksa sn. vodolia'nın da ve sizin de dediğiniz gibi göçmenler, balkan göçmenleri, hayatlarını sadece geçmiş kültürlerine adapte olarak idame ettirir. Onlar için en önemli şey kendi dillerinde söyledikleri türküler, svadbalarında oynadıkları kololar, evlerinde haftada bir pişirilen pitalardır. Gerisi fasa fisodur.

seyif
16. June 2009, 12:26
Aslında konumuzu sn "ayda" hanımla :) sınırlamak ne kadar doğru olur bilmem. Ama ben gerçekten bu konunun çeşitli kesimlerce kullanıldığını düşünüyorum. Bir ara rap, hip hop müziği revaçtaydı dünyada hatırlarsanız. Ve şarkıların nakaratı hep rap oldu. Şimdi de bir adam dedoların masallarında dinlediğimiz partizanlarımızı diskoya soktu ( yugoslavya dağıldı böyle oldu...) ve balkan müziği dünya müzik piyasasının merkezine taşındı. mesela ben banu alkan balkan albümü yapsaydı eğer, yeşim salkım'ın balkan albümüne oranla daha az şaşırırdım kendisine.:D bu arada mesajımda yanlış anlaşılan bir husus var. Ben göçmenlerin kullanıldığını söylemiyorum. göçmenliğin kullanıldığını söylüyorum. Yoksa sn. vodolia'nın da ve sizin de dediğiniz gibi göçmenler, balkan göçmenleri, hayatlarını sadece geçmiş kültürlerine adapte olarak idame ettirir. Onlar için en önemli şey kendi dillerinde söyledikleri türküler, svadbalarında oynadıkları kololar, evlerinde haftada bir pişirilen pitalardır. Gerisi fasa fisodur.

aslinda biraz populerlikten sikayetci gibisiniz. olumsuz yaniyla o ozel kulturun vulgarize edilmesine ben de karsiyim. yine de bir seyin populer olabilmesi onun gucunu de gostermez mi?

šLjiVoVicA
16. June 2009, 15:26
aslinda biraz populerlikten sikayetci gibisiniz. olumsuz yaniyla o ozel kulturun vulgarize edilmesine ben de karsiyim. yine de bir seyin populer olabilmesi onun gucunu de gostermez mi?

Bir şeyin gücünü kalıcılık gösterir. popülerite "anın moda temini benimsemek"tir ki moda da mod'a uygun, hâle, zamana uygun demektir. Balkan kültürü, daha doğrusu sadece balkanlar değil, tüm millet ve coğrafyaların kültürü mod'a binaen bir şey değildir asla. evrensel ve zamanötesi yerel renklerdendir. demek istediğim şu: eğer ki sevgili sanatçılarımız bir müddet sonra yine benliklerini unutup kendileri gibi albümler yapmaya ve nutuklar vermeye devam ederlerse, ya da yine "modaya" uyup zamanın gerektirdikleriyle popülerizmi yakalama çabasına girerlerse ilk mesajımdaki tezim desteklenmiş olur. Yok bunun tam tersi olursa düşüncem çürür ki aslında bu da beni mutlu eder.

seyif
16. June 2009, 19:56
hmm
soyle dusunsek. populer bir sey ortaya koyma ile zaten var olan bir seyi populerlestirmeyi ayirsak? ikincisinin ortaya cikmasi gibi kalici olmasi da dogrudan populerligine bagli degil. canim diger turlu kalici olursa hepimiz balkanlasiriz olmazki oyle:)
yine de populerlesmesinin, kalici olabilecegi yere ulasmasi acisindan bir etkisi-faydasi olabilir.

evet kalicilik bir guc. ama populer kulturun cok hizli degismesine ragmen gucsuz oldugu nereye kadar soylenebilir. birde sanatcilarimiz dediginiz zaten adi ustunde popcular:)

vranovci
16. June 2009, 21:26
benim poplaşan balkanlılıktan kaygım( ki bana ajda pekkan ın boşnaklığı da yeşim salkım ın balkanlılığı da reklam kokan hareketler gibi gelmekte) pop kültürün, balkanlılığın posasını çıkarıp, yozlaştırıp, içini boşaltıp cıvık hale getirmesidir. temennim odur ki balkanlı olmaktan prim yapmaya çalışan, kendi kültürlerine hiç bir katkı yapmadan o kültürden nemalanmaya çalışanlar tez zamanda bu heveslerinden kurtulurlar da ben ve ben gibi düşünen arkadaşların kaygılarıda boş ve yersiz olur.

šLjiVoVicA
16. June 2009, 21:35
benim poplaşan balkanlılıktan kaygım( ki bana ajda pekkan ın boşnaklığı da yeşim salkım ın balkanlılığı da reklam kokan hareketler gibi gelmekte) pop kültürün, balkanlılığın posasını çıkarıp, yozlaştırıp, içini boşaltıp cıvık hale getirmesidir. temennim odur ki balkanlı olmaktan prim yapmaya çalışan, kendi kültürlerine hiç bir katkı yapmadan o kültürden nemalanmaya çalışanlar tez zamanda bu heveslerinden kurtulurlar da ben ve ben gibi düşünen arkadaşların kaygılarıda boş ve yersiz olur.

Ben de aynı temennilerde bulunmaktayım. Balkanlılık, popüler kültürün bir parçası değildir. çok önemli bir noktaya temas etmişsin sn. vranovci! "katkı yapmak"... Bu gerçekten de mühim bir mesele... Balkanlar uğruna yazdığın yazı, söylediğin şarkı, hatta içtiğin içki, yediğin börek o kültüre katkı sağlamıyorsa ve kişinin egoizmi içinde yalnızca kendi cebine para dolduruyorsa bırak yapma... örnek vermek gerekirse, aynı cümle içinde bu kıyas çok yanlış olacaktır ama, ketencoğlu'nun jarnane'si, gitme hamdim'i ile; ajda pekkan'ın zalim'i, yeşim salkım'ın moj dilberesi arasındaki farklardan biri budur.

vranovci
16. June 2009, 21:45
ajda pekkanın ''Ağlamaya var mı lüzüm...'' şeklinde nakaratı olan bir şarkısı vardır. o şarkı bildiğimiz jovano jovanke dir. o kaset yanlış değilsem 7-8 yıl evveline ait o zaman nerdeydi kendisinin boşnaklığı? diye sormadan edemiyorum.

vranovci
16. June 2009, 21:51
aslı jovano jovanke olan şarkı 1969 yılında yazılmış yazarı da fecri ebcioğlu ymuş. alın size balkanlılık.şarkı yı lütfen dinleyin ve daha sonrasında jovano jovanke yi dinleyin. bizim narodni/anonim olan şarkımızın müziğini de P. Peter, A. White isimli zatlar yapmış. allah rızası için makedonya kültür bakanlığına faksı olan biri bu bilgiyi iletsinde anonimlikten çıkarsınlar. http://www.ajdapekkan.com/45nedativar.html kendi web sitesinden bu bilgiye ulaştım. şüphe eden varsa link i kontrol edebilir.

seyif
16. June 2009, 21:55
aslinda vranovci ile sljivovica'nin soyledikleri tartismayi biraz daha acik hale getirdi. ben sahsen ketencoglu'nun bu kadar dinlenmesini de populerlik icerisinde dusunmustum. yani oraya dogru yogun bir ilgi olmasi insanlar arasinda. ya da televizyonda rumeli turkulerinin cok sevilmeye baslanmasi da dusunulebilir. ama sozlerin degistirilip muziklerin araklanmasi turkiye'de popun neredeyse basindan beri var.

zdravo
16. June 2009, 22:51
aslinda vranovci ile sljivovica'nin soyledikleri tartismayi biraz daha acik hale getirdi. ben sahsen ketencoglu'nun bu kadar dinlenmesini de populerlik icerisinde dusunmustum. yani oraya dogru yogun bir ilgi olmasi insanlar arasinda. ya da televizyonda rumeli turkulerinin cok sevilmeye baslanmasi da dusunulebilir. ama sozlerin degistirilip muziklerin araklanmasi turkiye'de popun neredeyse basindan beri var.

Bu kadar çok dinleniyor olması tınıların birbirne yakın ve kültürel açıdan içiçe geçmiş coğrafyaların ortak zevki olmasından ileri geliyor olabilir. Öteden beri balkan ezgileri ve anadolu ezgileri kaynaşma gösteriyor ve hatta bazı halk şarkılarının menşei konusunda bile sözkonusu coğrafyalar kesin aidiyet bildiremeemkte her biri ayrı ayrı sahiplenme bu ezgileri. Ha şunu demek mümkün ama bu noktada; öyle bir tüketim kültürüyle karşı karşıyayız ki önümüze sunulan en maneviyatta ağır olan değeri bile hemen sömürmeye meyilli bir kültür içinde yaşadığımız. İçini boşalt kullanıma hazırla! mantık bu. Bir dönem ağa temalı diziler revaçtaydı, ona uygun döşenmiş kafeler , diyaloglar vs. yaşamımızda yerini aldı, şimdi rumeli. Durum bu bana göre yazık ki. Dünya üzerindeki mevcut konjoktürel açılım da hani etnik aidiyete yönelik olunca, dini imanı para olan kapitalist dünyada o dünyaya ait "sanatçılarımızda" da böyle bir karşılık buluyor işte...

šarenalaža
16. June 2009, 23:29
aslı jovano jovanke olan şarkı 1969 yılında yazılmış yazarı da fecri ebcioğlu ymuş. alın size balkanlılık.şarkı yı lütfen dinleyin ve daha sonrasında jovano jovanke yi dinleyin. bizim narodni/anonim olan şarkımızın müziğini de P. Peter, A. White isimli zatlar yapmış. allah rızası için makedonya kültür bakanlığına faksı olan biri bu bilgiyi iletsinde anonimlikten çıkarsınlar. http://www.ajdapekkan.com/45nedativar.html kendi web sitesinden bu bilgiye ulaştım. şüphe eden varsa link i kontrol edebilir.

http://balkanskidom.com/showpost.php?p=1203&postcount=13
burda daha önce değinilmişti
neyse
vranovcinin ekinden sonra genele bir yorum yapalım :
1. 1969 da yorumlanan bir şarkının müzikalitesinin günümüzde popüler hale gelmesi düşündürücü
(bu başlık altına yazanlardan 1969 ve öncesi doğumlu kaç kişi var ayrıca merak ediyorum)
yorumunu beğenirsiniz beğenmezsiniz ajda yapmış
kişisel olarak şunu bunu beğenirsiniz kimse bir şey demez
ancak
neden buraya yazanların hepsi bardağın boş tarafından konuşuyor. Belki Ajda para kazanmak için, kendine sınıf edinmek için, karizma için, popülerlik için şarkıyı yapmış. Yanlış bir şey mi bu?
bunu söyleyebilecek kişiler sizler misiniz?
Ama 1969 da kimse alkışlayıp helal olsun bak bir balkan ezgisini, şarkısını türk müziğine katmış demiyor. (yorumunu beğenmeme hakkınız var tabii)

Bratstvo'nun çok iyi bildiği bir hikayedir...Goran bregoviç daha popüler olmamış ben ve bratstvo harıl harıl dinliyoruz ama bijelo dugmeler felan.
Sene yamulmuyorsam 1990-1991 emin değilim ama +3 -3 koyun.
Mahallemizdeki bir doğum günü partisinde dinlettiğimizde Goran Bregoviç'in şarkılarını hiç beğenmemişlerdi.
aynı kişiler şimdi Goran'ın aynı şarkılarını benden daha iyi söylüyorlar.
ne değişti ki?
Yine buna benzer bir kaç anımız daha da vardır.
daha önce de anlattığım bir hikayem de var yugoslavyadan geldiğimiz için bazı kişiler bizi dışlarlardı...seneler 1980 ler öncesini bilmem.
birlierine laf etmeden önce iyice irdelemek gerekir.
ajda'yı bilmem kendi tecrübelerimden bildiklerimden konuşuyorum.
oysa ki biz müslümandık ve türkiyeye bu yüzden gelmiştik
gel de sen bunu topluma anlat
aydınları yobaz olan bir toplumun insanlarına nasıl suç atarsın?
Banu Alkan bu yüzden idolümdür (kirlettıriy bizi mori kuçka) tüm topluma kılıç çekmiştir aslında sosyolojik olarak bakarsak. O zamanlarda neler denmedi ki?
kaçınız bunları hatırlıyor?


2. Literatürel olarak eleştirecekseniz bazı şeylerin altını doldurup ona göre eleştirmekte fayda var. vranovci'nin verdiği P. Peter, A. White örneği gibi. Onun dışındaki muhabbetler boş laflardan öteye geçmez.

3. seyif yukarıda oldukça ilginç bir şey söylemiş ama bakıyorum masada domaca çok içilince olayın özünden de sapılmış. popüler kültür kötü müdür?
Atatürk popüler bir karakterdi ..değil miydi? ya da tito....safet isovic popülerdi gibi.
kelimeleri kullanırken seçerek kullanma yetisi maalesef son zamanlarda çok azaldı. Sözüm meclisten dışarı ancak tarikat kelimesi doğru yola götüren ya da tanrıya(allah'a ) götüren yol manasına gelen yollar sözcüğüdür.
Günümüzde ise tarikat denildiğinde herkes aman deyip kaçmakta.
Benim şahsi fikrim burada aydın geçinenlerin yorum yaparken sığ düşünmeleri sonucu ortaya çıkan bir kavram karmaşası olduğudur.
sanatçı dediğin adam çılgındır her şeyi yapar bunu topluma popüler manada yorumlayacak aydınlar yoksa popüler kültür de bir gün gelir kültürsüzlük olarak karşımıza çıkar.
sonra da bunları konuşmak zorunda kalırız.

yine sanatçıya örnek vereceğim. Picasso aile yapısı oturmamış çılgının bir idi..Bunuel ile dali'nin endülüs köpeği filmini bir kez izledim bir daha izleyemem . Ben izleyemiyorum adamlar çekiyorlar.
Ya da Zeki Müren...sanatçıyı etnik olarak eleştirmek bana çok anlamsız geliyor ta ki faşizanlık, faşistlik, kelle avcılığı vb. eylemlere geçene kadar. Ve cinselliği de beni ilgilendirmiyor ben şarkılarını dinliyorum. İlla zeki müren bana mı benzemek zorunda?
Başka örnek vermeyeceğim siz arayın bulun.

4.Mercan dede popüler bir kişi kimi sever kimi sevmez bana göre bir müzik fenomenidir. Saraybosna'nın bir özelliği vardır yolda simitçi ile konuşursunuz adam konservatuvar eğitimi almıştır. çaysı 5-6 yaşlarında keman eğitimi almıştır. büfedeki adam ise repertuar eğitimi almıştır. elinizi sallasanız tonla müzik eğitimi almış adama rastlayabilirsiniz ki zaten saraybosna'da konser vermek her babayiğidin harcı değildir adamlar alır sizi yerden yere vurur.
şimdi bu durum müzik konusundaki aydınların bir eseridir.
Saraybosna'da mercan dede konser verdiğinde salon yıkıldı. Türkiyede bir çok kişi adam neyzen bile değil rezil der. Polemik konusudur...Aradaki fark da budur...
Saraybosnadaki durum konuştuklarında konuştukları şeylerin altını doldurabilen kişilerin eseridir.
Türkiye de bu ne kadar var? Bana göre konuşuyorum maalesef yok.


5. slivo, vodolia, zdravo ve seyif'e teessüflerimi iletiyorum. bir sürü garip laflar etmişler eklemlemek, vulgarize , ütopya vs..
bir seljak (köylü) olarak yadırgadım :whistle:
basit anlatırsanız ben de anlayacağım site iyice entel kuntel doldu dahil nerdesin diyesim geliyor. Zizek bile sizden daha basit konuşuyor :PDT_Armataz_02_05:

şaka bir yana şunu unutmamak gerektiğine inanıyorum halka yayılamayan her fikir cahilcedir. halka anlatılamayan her fikir de aslında tam olarak kendi içinde de anlamını kazananmamış bir fikirdir.

yine
evet komplo teorisine çok müsait bir konu...ama şöyle sarsılmaz bir gerçek de var ki, özellikle balkan göçmenleri Türkiye ile ilgili bir konuda yaş tahtaya basmaz..hele hele sürü psikolojisi refleksleri beklemek göçmen unsurlar sözkonusu olunca fazlasıyla ütopik bir ihtimal...dernekler, vakıflar vs. şekillerdeki örgütlenme yapılarına bakarsanız, asıl faaliyet dinamiklerinin göç ettikleri bölgelerde kalan unsurların gelecek akıbeti ile ilgili kaygılarından oluştuğunu da farkedebilirsiniz...

açmasını rica edeceğim sn. vodolia'dan...:muzikant:
bir de yorum rica edeceğim ajda bunun neresinde takılmış olabilir? banu alkan daha mı ileri gitti? gibi bir yorum bekliyorum :)

not: ya Ajda'nın artık reklama ihtiyacı mı var allah aşkına? Ajda'dan bahsediyoruz başkasından değil...forumdaki bir çok kişi doğmadan önce meşhurdu o kadın.

not 2 : yukarıda yazılanların hepsini çöpe attım. Ajda Pekkan'ın kafasına tuğla düştü ve 60'ından sonra (ne diyorum ben bunlar kayda giriyor ajda bana selam vermicek) boşnak olmak istedi zaten biraz da genlerde vardı ...E canım neden höt diyoruz ki? gel sen de ajdacım masaya otur ge bir kahve içelim neden demiyoruz. Burası dom değil mi ki? Pozitif olan herkes bizimle değil mi ?
Aman petrol...canım petrol artık sana sana muhtacım petrol...

dahilaga
17. June 2009, 01:03
Valla ben olaya soyle bakiyorum,
Banu sestramiz Ayda majkamiz,Yesim topragimiz,Candan hemserimiz hepsi fistik gibi kadinlar..

Eger kendileri ben Bosnagim Makedonum Arnavutum falan diyorlarsa bence hic mahsuru yok.. seref duyariz..

Cunku oteki turlu ,yillarca Arif Senturk (berber 62 ) tek basina goturdu isi..Ki bu hanimlara gore tercih-i gayri kabildir..(bilin bakalim bu nece)...

Etnik kimlik bilinclenmesinde internetin yayginlasmasini ve sarki ,turku tarih gibi konulara ulasimin da o olcude kolaylastigini hatirlatmak isterim..
Daha once bir sarkinin orjinalini dinlemek icin 18 saat otobusle gidiyoruk..
Simdi bir tik uzakta..
Bu forum bile internetin bir nimeti..Nerden bulacaktik birbirimizi..

vranovci
17. June 2009, 02:44
1969 da yazılmış şarkısını maksimum 10 sene evvel çıkardığı kasedinde tekrardan söyleyip, balkanlılığı aklına yine de gelmediyse, rumeli ile ilgili bir dizi reyting rekorları kırıyosa, yozgat ta komutan eşleri damat oro su oynuyosa şu zamanda. 2009 da boşnaklığı aklına geliyorsa süper starda olsa ben bu durumdan bir reyting beklentisi içinde olduğunu algılıyorum. buna ihtiyacı olmasada. candan erçetin başım üstüne ama ajda pekkan veya yeşim salkım ı ben almayım alan varsa da üstü kalsın...bu yazı onları bozar mı bozmaz gene de baş me briga...

seyif
5. August 2009, 18:08
Son olarak Ajda Pekkan da Suzan Kardeş konserinde "Biliyor musunuz, aslında ben de bir boşnak'ım" demiş.

"Taa 35 yıl öncesine gideceğim, Ajda Pekkan'ın "Aslında ben Romen kızıyım. Yani Avrupalı'yım. Ailem Romen göçmenidir" havaları attığı günlere... "Öyleyse burada neden duruyorsun Romanya'ya git" denilince... Hatta şarkı söylerken sahneye içki kadehi atılınca çark etmişti. Halis Türk kızı olmuştu"


bugun baska bir forumda rastgeldim bu yaziya. romen mi bosnak mi simdi ajda pekkan?

šarenalaža
6. August 2009, 00:25
1969 da yazılmış şarkısını maksimum 10 sene evvel çıkardığı kasedinde tekrardan söyleyip, balkanlılığı aklına yine de gelmediyse, rumeli ile ilgili bir dizi reyting rekorları kırıyosa, yozgat ta komutan eşleri damat oro su oynuyosa şu zamanda. 2009 da boşnaklığı aklına geliyorsa süper starda olsa ben bu durumdan bir reyting beklentisi içinde olduğunu algılıyorum. buna ihtiyacı olmasada. candan erçetin başım üstüne ama ajda pekkan veya yeşim salkım ı ben almayım alan varsa da üstü kalsın...bu yazı onları bozar mı bozmaz gene de baş me briga...

onu bilemem
ama bize ilkokulda gavur derlerdi ben hayatım boyunca yugoslavyalıyım demeyi bırakmadım ...dağılana kadar
ama bazı kişilerin bundan hiç bahsetmediğini bilirim. (bu da bir tercih yadırgamıyorum)
Gavursunuzudur çünkü, dışlanırsınız
ve dışlanmadım diyemem
ama arnavut inadı işte demeye devam ettim

bu gün konuştuk bu mevzuyu bir arkadaşım bir şey dedi. Ben boşnağım dedi ise duygusallık göstermiş. Bak boşnaklık daha çok basında çıkıyor. Düne kadar kim biliyordu ki kültür yayılıyor dedi.
Farklı bir bakış açısı ...

vodolia
6. August 2009, 08:33
ilginç..ben her zaman Boşnak olarak ifade ettim kendimi ve hiçbir zaman da dışlanmadım...tersine hep sempati uyandırdı insanların gözünde ve her zaman avantajlarını yaşadım..

sejkic
11. August 2009, 10:44
Çocukken bana Tito derlerdi, sebep Yogoslav göçmeni olmamız ama biz Bosnalı Boşnaktık ya neyse
Titoyu oldum olası hiç sevmedim, çocuk aklıyla o kadar etkilenmişim ki, halada devam eder, kaldı ki bizlerin o dönemle alakası yoktur...
Yogoslav göçmeni ama Yugoslav değil :smile pivce za zivc, sevimsiz gelirdik insanlara neden hala bilmem, ha birde şu var Yogoslav göçmeni ama Boşnak dedinmi antipatiklik azalırdı nedeni çok basit birşeymiş fakat nasılsa bu aralar çözdüm.
Neyse bir arkadaş karikatür yapıştırmış, yazılan 3 sayfayı dahada yazılabilecek birkaç sayfayı yazmadan anlatmış, aslında yazmamıza bile gerek yok.
Bu sosyolojik olayın:smijeh1:, Ajda Pekkanın 70 sene sonra köklerini doğru yanlış açıklamasının sebebini çok iyi anlatıyor,
Şuan ülkemizde yaşanan siyasi, kültürel, sosyolojik değişimin, rüzgarın sahnede yaşanan izdüşümüdür bu, AYRICA
mutlaka dışarıdan olsunda nereden olursa olsun Çerkes, Boşnak, Arnavut, Arap deden veya nenen olacak farklı olacaksın, eskiden PAŞA TORUNU olmak vardı şimdi yeni Trend bu,
yeni trend başka menşeiden olmak, farklı olmak, Kökenle Caka satmak
Sevimsiz Yogoslav Göçmenleri artık sevimli oldu

Neyse Bıraksınlar Boşnaklık bize kalsın 70 sene unutmuşsun 70'inden sonra gelen Boşnaklığınla ancak Şantelle yada Bregovicle düet yaparsın SATARDA...
ÇÜNKÜ İYİ BİR SANATÇI DİNAMİKLERİ TAKİP ETMEK, OKUMAK ZORUNDADIR.

SATAR SATAR